Friss topikok

Az egészséges táplálkozás drága – tények, vagy csak kifogás?

2012.01.24. 09:54 :: vinagi

healthyvsunhealthy.bmpNap mint nap hallom, hogy „csak azért nem eszek egészséges ételeket, mert nincs rá pénzem”. Már annyiszor hallottam, hogy eldöntöttem, kiderítem, hogy mi áll a kijelentés mögött. Valós adatok, vagy valós kifogások? Összehasonlítom 2 napomat, egy klasszikus testépítő étrendet a hagyományos étrenddel és a végén kiderül, melyik az olcsóbb. Figyelek arra, hogy mennyiségre ugyanannyit egyek, pontosan feljegyzem az ételek súlyát és árát. Én is izgulok, mi jön ki a végére.

Az ötletet pénteken találtam ki, aznapra már megvolt az összeállított étrendem, így csalni nem tudtam, azt kellett ennem, amit elkészítettem. Hétfőre pedig kis kutatómunka és egy számomra nem is annyira könnyű beszerző körút után egy átlagember napi étrendjét találtam ki.

Lássuk az adatokat, magyarázatokkal, háttér információkkal.

 

 étrendek.JPG

 

Ez így 700 Ft különbség, 1 napra. Persze ehettem volna reggelire is szendvicset, akkor 1.800 Ft-ra jött volna ki, akkor csak 400 Ft-tal lenne drágább. De az alapkoncepció az volt, hogy egyik nap sem figyelek az árakra. Érzésre ugyanannyit ettem, de a tápértékeket inkább nem számoltam ki.

Ezek után bátran vállalom, hogy bárkinek átírom a hagyományos étrendjét egy olcsóbbra és egészségesebbre. Részletek: www.vinagi.hu

Ha érdekelnek a fent említett termékek pontos márkája, neve és beszerzési forrása, írj egy e-mailt. Cím a honlapon.

És nincs több kifogás ;)

4 komment

Címkék: kaja egészség diéta étkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://vinagi.blog.hu/api/trackback/id/tr713743183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leadom 2012.03.29. 10:49:48

És akkor most vessük össze a következővel:
Reggelire egy zsömle két szelet felvágottal. (~100 Ft)
Otthon főzve egy főzeléket egy-két virslivel, esetleg egy adag paprikás krumplit vagy zöldbablevest. (egy adag lehet vagy 200 Ft)
Tízóraizni, uzsonnázni nem szokott a proli, de számoljuk mondjuk egy joghurtot vagy kefírt, legyen 200 Ft.
Vacsorára meg eszik az ebédből egy keveset, mondjuk 100 Ft.
Ez 600 Ft.
Plusz a villany, a gáz és az idő, mert totál nulláról azért egy paprikás krumplinak vagy levesnek is kell egy szűk óra.

Tényleg nem rosszból mondom, egyetértek a dolgaiddal és magam is igyekszem értelmesen élni, de a melós embernek nem a 30dkg Fornetti a reggeli, mert nem fizet érte 530 Ft-ot, mert nincs pénze sajnos :(

Egyébként Te csak csirkét eszel rizzsel? :D

vinagi 2012.03.29. 12:18:30

@leadom: Nem, nem csak azt eszem, ez 1, azaz 1 db példa volt, amit végigvezettem mindkét eseten. Amúgy nagyrészt azt eszem, lehet azt is variálni.
Jó, tényleg olcsóbban jött ki. De, ha én is proli vagyok, akkor nem veszek fehérjét, nem eszem barna rizst, mandulát (nélkülözhetőek).
Akkor reggeli marad 102 Ft.
Tízórai csak répa 15 Ft.
Ebéd + uzsonna 2*140 Ft
Vacsora: uborka + olcsóbb sajt 250 Ft
Összesen 647 Ft.

Lehet ezt még fokozni :D

leadom 2012.03.29. 12:40:17

@vinagi: :)
Alakul. Természetesen nem ellened beszéltem eddig sem, csak szerettem volna kihozni belőled a cikkből kimaradt extrákat. Így már teljesebbnek érzem az infót, köszönöm :)

vinagi 2012.03.29. 13:00:19

@leadom: Köszi :) Igazából eddig bárki kötözködött, csak annyit mondtam, hogy küldje el az étrendjét és vállalom, hogy helyettesítem a kajákat valami olcsóbb és egészségesebb verzióval. Senki nem küldte el :D Szóval: csak kifogás ;)
süti beállítások módosítása