Friss topikok

Tények, vagy csak kifogás? II. - Az egészséges táplálkozás időigényes

2012.03.29. 10:14 :: vinagi

Most, hogy bebizonyosodott, az egészséges táplálkozás nem drágább, mint a hagyományos, újabb kifogással szembesültem: az egészséges táplálkozás időigényes.

Ismételten a tényekre fogok hivatkozni, nézzük az én étrendemet és az előkészületeket.

A főtt kaját 2 napra szoktam készíteni (van, hogy 3-ra, de maradjunk a 2-nél).

Szerda este van, a hét utolsó 2 napjára a menü sajtos natúr csirkemell párolt zöldséggel és rizzsel. A rizst felteszem főni, ráteszem a fedőt, alacsony lángon teszi a dolgát. A csirkemellet felszeletelem, fűszerezem, rárakom a sajtszeleteket, bedobom a sütőbe (még a rizs előtt feltekertem a sütőt, hogy előmelegedjen).  A fagyasztott zöldséget egy serpenyőben kevés vízzel pár perc alatt megpárolom. Kicsit kevergetni kell, ezzel el vagyok foglalva, de nem kell szétfőzni, úgyhogy elég pár perc neki. Ha kész a zöldség, a rizs és a csirke még készülőben van, így tudok mással foglalkozni. Veszek 2 dobozt, belemérem mindkettőbe a napi reggeli adag zabpelyhet, rárakom a fél-fél doboz cottage cheese-t, rá kevés bolero. Kész a reggeli. Rizs, csirke még bugyog. Előveszek 2 répát, meghámozom, felkarikázom 2 kis dobozba, plusz hozzáadok 15-15 dkg mandulát. Kész a tízórai. A csirkére ránézek, még nincs kész, úgyhogy veszek egy tálat, belereszelek egy uborkát, felszeletelek egy paradicsomot, egy csomag mozzarellát, kevés szotyi még mehet bele, majd ráöntök egy löttyintésnyi ecetet, folyékony édesítőszert, összekeverem és kész a vacsi. Mondjuk ez csak egy napra. Fogom a vitaminos dobozom, kiadagolom a bogyókat. Ez 3 napi adag. A shakerbe beledobok egy mérőkanálnyi fehérjét, ez csak 1 napra szól. A rizs közben nagyjából kész van, leveszem a tűzről, de a fedőt még rajta hagyom, hogy a saját gőzében tovább párolódjon. Ezután elpakolok a csöpögtetőről és elmosogatom az edényeket.

Eközben elkészült a csirke is, a sütőt is letekerem, hagyom egy kicsit benne. 4 dobozba kiadagolom a zöldséget és a rizst, majd a csirkét is. 2 napra megvan az ebéd és az uzsonna. Elmosom az edényeket egyből, hogy ne száradjon rá semmi. Még nem zárom le a dobozokat, majd ha kihűlt.

Onnantól, hogy a rizst feltettem főni addig, hogy elmostam az edényeket, eltelt 34 perc. 2 napi kajára, ez egy napra 17 perc.

A bevásárlást nem számolom bele, mert mindenki jár boltba, az meg, hogy kenyeret, vagy barna rizst veszel, időben mindegy. Hetente egyszer csinálok egy nagybevásárlást, csak az uborkát kell pótolni hét közben, meg esetleg 1-2 apróságot.

Ezek után úgy döntöttem, hogy nem fogom kiszámolni, mennyi időbe telik el amíg a büfében sorban állsz, elmész ebédelni, kihozzák a kaját, vagy ott is sorban kell állni, vagy elkészíted a szendvicsedet. Még az is lehet, hogy 17 percnél kevesebb időbe telik.busted.jpg

Szóval van napi 17 perced az egészségedre?

Csak kifogás.

7 komment

Címkék: táplálkozás egészség diéta

A bejegyzés trackback címe:

https://vinagi.blog.hu/api/trackback/id/tr464347482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leadom 2012.03.29. 10:35:53

jól hangzik, csak az ember nem minden nap eszik olyan kaját, ami ennyi idő alatt megvan. Ha valami zöldségeset eszel, nekiállsz pucolni, ha fagyasztva volt, akkor olvasztasz, stb.
Egynek jó.

vinagi 2012.03.29. 10:51:49

Az olvasztás nem sok idő, kiveszed reggel a mélyhűtőből, estére kiolvad, nem kell felügyelni :)
A pucolás...oké, akkor nem 17, hanem 20 perc :) Bár én krumplit nem eszem és az a legmacerásabb. Nyilván a sült krumplit elkészíteni magában 20 perc, de most az egészséges táplálkozásról beszélünk.

leadom 2012.03.29. 11:10:44

@vinagi: sültkrumplit én sem eszek. Meg krumplit sem. De egyéb zöldségeket igen. Azokat is kell pucolni, darabolni, szeletelni.

És nekem a csirke rizzsel egy kajának jó, de a változatosságtól messze áll, pl vitamin és ásványi anyag szempontból. Mondjuk nálam az izomépítés nem szempont.

Úgy amúgy egyetértek Veled, otthon főzni valóban jobb és egészségesebb és én úgy fogalmaznék, hogy nálam nem vesz igénybe lényegesen több időt. Legalábbis az én tapasztalataim szerint.

vinagi 2012.03.29. 12:10:51

@leadom: Igen, pont ez lett volna a lényeg, amit az utolsó bekezdésben írtál :)
Én is szoktam változatosabban főzni, hétvégente több időt szánok rá, elvagyok akár egy órát is a főzőcskézéssel. Arra akartam rámutatni, hogy nem kifogásokat kell keresni, mert meg lehet oldani gyorsan és egyszerűen is, ha valakinek tényleg az idő az utolsó "hátráltató" tényezője.

leadom 2012.03.29. 12:38:08

@vinagi: Egyről beszélünk :)
Ha nincs sok időd, akkor lehet gyors ÉS egészséges ételt főzni. Ha meg van időd, illetve szeretsz a konyhában pepecselni, akkor lehet tovább tartó és egészséges ételt főzni
Szóval hajrá mindenki! :)

vinagi 2012.03.29. 13:02:09

@leadom: Pont most osztottam meg egy képet: "Ha fontos neked a célod, találsz megoldást. Ha nem, akkor kifogást" Ennyi :)
süti beállítások módosítása