Friss topikok

Kíméletes és gyors fogyás?

2012.03.28. 10:44 :: vinagi

Igen, létezik. De a félreértések elkerülése végett, nem találtam fel semmiféle csodabogyót, vagy csodamódszert, csak néhány kilóról van szó és az is csak átmenetileg érhető el ezzel, tehát nem ezzel fogsz tartósan lefogyni.

Nemrég Csabi megkérdezte tőlem, hogy mi a véleményem a Dukan-diétáról. Magát a diétát nem ajánlom, sportolóknak különösen nem, mert több sebből vérzik, de az első szakasza felpiszkálta a kíváncsiságomat és úgy döntöttem, kipróbálom.

Lényege, hogy pár napig csakis fehérjét, illetve a zöldségek közül is csak uborkát ehetünk, de azt korlátlan mennyiségben. Ezen felül max. két kanál zabpelyhet naponta. Az én felfogásom szerint ez annyit jelent, hogy:dieta-dukan_thumb.jpg

  • csirke, pulyka, hal
  • fehérjepor
  • tojás (sárgája max. 2 db/nap)
  • zsírszegény túró, cottage cheese
  • zsírszegény joghurt, kefír
  • zsírszegény sajt

3 napot áldoztam rá, körülbelül így nézett ki egy napi étrendem:

  1. reggeli: 2 tojásból rántotta
  2. tízórai: 1 doboz (350-450 ml) kefír
  3. ebéd: 150 g csirkemell + 1 joghurtból, 1 tojásból és 75 g mozzarellából saláta
  4. uzsonna: 150 g csirkemell + 2 evőkanál zabpehely (ezután edzek, ezért időzítettem ekkorra a szénhidrátot)
  5. edzés után 30 g fehérje
  6. vacsora: 2 uborka + 1 csomag mozzarella + ecet és édesítőszer felhasználásával saláta
  7. Plusz, ha éhes maradtam, 150 g sovány túró.

Valószínűleg a tejcukornak és a tejtermékek zsírtartalmának köszönhetően nagyon jól bírtam, nem voltam fáradtabb, az edzésben nem tapasztaltam változást. A sok fehérje miatt – habár mennyiségre kevesebbet ettem – nem voltam éhes.

Eredmény:

A 3 nap alatt -2 kg, aminek nagy része valószínűleg víz, de a hasam látványosan (számomra) laposabb lett. Viszont utána vissza is jött az a 2 kg, bár nem is nagyon próbáltam tartani. Ha a diéta után is odafigyelsz a táplálkozásodra és egy normális diétás étrendet követsz, akkor, ha nem is az egész súlyvesztést, de egy részét meg lehet tartani.

FONTOS! Ez a diéta rendkívül egyoldalú, teljes mértékben nélkülöz mindenféle vitamint, ásványi anyagot, rostot, létfontosságú szénhidrátot. Hosszú távon az egészségre káros és veszélyes!

Kinek ajánlott?

Leginkább súlycsoportos versenyzőknek, ha gyorsan, erővesztés nélkül kell leadniuk pár kilót.

Fontos, hogy mérlegelés után pótoljuk a folyadékhiányt, illetve lassú és gyors felszívódású szénhidrátokat fogyasszunk.

Érdemes a diétát offszezonban (versenyidőszakon kívül) letesztelni, mert mindenkinek máshogy reagál rá a szervezete.

Szólj hozzá!

Címkék: diéta fogyás étrend dukan

A bejegyzés trackback címe:

https://vinagi.blog.hu/api/trackback/id/tr34345370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása