Friss topikok

Ír-magyar túrógombóc kicsit másképp

2011.07.07. 09:35 :: vinagi

Írországba szakadt unokatestvérem blogjáról loptam a receptet. Pont kapóra is jött, mert elfogyott otthon a husi (meg amúgy sem bírok minden nap húst enni), így tegnap leteszteltem. Kissé módosítottam rajta, hogy a diétázók, fitnessesek, body-sok finnyás ízlésének is megfeleljen :)

 

Hozzávalók (kb 12 db):

 ·         50 dkg sovány tehéntúró

·         4 evőkanál zabpehely (30 g)

·         3 2 tojás

·         1 evőkanál búzadara teljes kiőrlésű rozsliszt (20 g)

·         csipet só

·         3 evőkanál cukor folyékony édesítőszer

·         1 citrom reszelt héja (ezt kihagytam)

·         natúr müzlikeverék

·         tejföl (tálaláshoz) 12 %-os

Elkészítés:

 Összekeverjük a túrót a zabpehellyel, a 2 tojással, liszttel, ízlés szerint ízesítjük sóval, édesítőszerrel, majd negyed órára betesszük a hűtőbe. Közben feltesszük a vizet forrni. Tény, ami tény, elég ragacsos állagú lesz a massza, de valahogy mégis gombócokat formázunk belőle és megfőzzük a vízben. Az első kört elrontottam, mert túl sokáig főztem és már kezdtek szétfőni, a második körben egyből kiszedtem őket, amint feljöttek a víz felszínére, így jobb lett. Natúrban is jó, de megforgathatjuk a müzliben, vagy zabpehelyben. Ehetjük tejföllel, diétázóknak ez hanyagolandó.

Tápérték 1 adagban (6 db): 

Fehérje

45 g

Szénhidrát

33 g

Zsír

8 g

Kalória

380 kcal

Árak 2 adagra (12 db):

500 g sovány túró

500 Ft

30 g zabpehely

20 Ft

2 tojás

60 Ft

20 g tk rozsliszt

20 Ft

20 g müzli

20 Ft

Összesen

620 Ft

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vacsorára is jó, kevés benne a szénhidrát, a túró viszont a lassan felszívódó kazein tartalmának köszönhetően éjszakára ideális tápanyagot biztosít.

A receptötletet köszönjük Erának!

1 komment

Címkék: kaja diéta túró

A bejegyzés trackback címe:

https://vinagi.blog.hu/api/trackback/id/tr213046486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hoffmannercsi · http://dublinfelettazeg.blogspot.com/ 2011.07.09. 14:00:25

Jól néz ki, és tetszik a dzétás verzió! Nekem sem ártana...
süti beállítások módosítása