Friss topikok

Mit együnk nyaralás alatt?

2011.06.30. 12:47 :: vinagi

Hát igen, a nyaralás. Mert, ha nyaralás, akkor valami belső kényszert érzünk, hogy összezabáljunk mindent. Az persze érthető, hogy az ember nem akar főzőcskézni, mert pihenés van, de azért meg lehet ezt oldani úgyis, hogy a nyaralásból visszatérve ne kelljen őrült diétába kezdeni.

Utazásunk első napján Manchesterben szálltunk meg, reggel kaptunk büfé reggelit. Tudjátok, amikor korlátlanul lehet enni. Igazi „english breakfast”: bacon, szalonna, virsli, tojás, paradicsomos bab. A húsokat kihagytam, nem volt túl bizalomgerjesztő az a virsli, szalonnát meg éhgyomorra… uhh. Ettem egy adag tojásrántottát a paradicsomos babbal. Maradok az előbbi állításnál: igazi english breakfast, azaz se íze, se bűze. Nem mondom, hogy a tojásnak nagyon karakteres íze lenne, de hogy valami ennyire ízetlen legyen… Lehetett még választani müzlikből, voltak joghurtok, aszalt gyümölcsök…azt legalább nem tudják elrontani. Találtam egy jó kis müzlit, Kellog’s termék, nem is értem, itthon miért nem lehet kapni. Kis egyadagos zacsiban volt, el is raktam egyet rosszabb időkreJ Nagy része zabpehely, egy kevés olajos magvakkal, tettem hozzá aszalt gyümölcsöt, natúr joghurttal tökéletes volt. Ja, és persze fekete tea tejszínnel…ha már Angliában vagyunk J

A tenerifei szálláson sajnos nem büfé reggeli volt, kihozták a kész adagokat. Általában tojás volt, 2 karika zöldséggel és valami hússal (bacon/virsli). A húsokat elbizniszeltem a tojásra, plusz a második naptól rutinosan vittünk magunkkal sajtot. Így többnyire elég is volt. Délelőtt edzettünk, ahhoz a zsíros sajt elég energiát adott, utána még ettem egy kis müzlit (nem cukros, viszont nagyon finom volt!) natúr joghurttal. Meg persze a fehérjeturmix.

Aztán estére vettünk rántott fagyasztott halacskát, rizst, zöldséget. Ez annyira bejött, hogy végig ezt ettük. Az a jó Tenerifén, hogy sok és olcsó hal van, így nem kell eladniuk az iszapízű folyami halakat tengerinek és ami még fontosabb, nem a fene-se-tudja-mi-van-benne-darált húst panírozzák, hanem szépen látszik a fehér hús…Mivel sikerült olaj helyett borecetet vennem, így kénytelen voltam a sütőben megsütni a halakat…szerencsés véletlen, mert sokkal jobb lett. Nem tapadt le az üvegedényben és nem is szívta magába az olajat. Úgyhogy a későbbiekben sem is vettem olajat. Az ecetet meg fel tudtam használni a salátához (uborka, paradicsom, kaliforniai paprika, só, ecet). A rizs meg mindenhol rizs…

Az árakról annyit, hogy egy kb. 350 g-os halacska 1,5 euró körül volt (400 Ft), a kilós rizs 1 euró alatt, szóval a hal olcsóbb, mint itthon, a többi nagyjából egy árban van. Szinte nem is kellett a kajával számolni, mert azt itthon is elköltöttük volna.

Nem mondom, hogy a panírozott hal diétás kaja, de egy átlagos, odafigyelős étrendbe simán belefér. Főleg nyaralás alatt :)

 

Képen: rántott hal, rizs, saláta, a spanyol bor és a háttérben a part és az óceán - tökéletes összehatás :)

 

Persze napközben becsúszott egy kis csoki (aljas Cadburry nagyon finom), egy kis fagyi (de csak azért, mert a visszaútra kellett a doboz…:)), néha egy 1 eurós sör, ja meg a spanyol borok! Nekem nagyon bejöttek, könnyű, nem húzza össze az ember száját, nincs nagyon erős íze.

Egyszer ettünk egy Gordon Ramsey étteremben, 3 fogás, itallal együtt fejenként kb. 2500 Ft volt. Az én menüm ez volt: csirkeszárnyak BBQ szósszal, lazacfilé citromos mártásban és banán split. De jó is volt :)

Szólj hozzá!

Címkék: kaja nyaralás tenerife

A bejegyzés trackback címe:

https://vinagi.blog.hu/api/trackback/id/tr263027089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása