Friss topikok

Kezdetek - II. rész

2011.01.19. 14:31 :: vinagi

 

Hastánc, aikido, kangoo. A cím kicsit pontatlan, a „folytatás” lehet, hogy kifejezőbb lenne, ugyanis mindhárom később lépett színre.

 

Akárki akármit mond, a súlyzós edzés nagyon beköti az embert. Én is nagyon merev lettem, úgy mozogtam, mint egy robot, minden egyes testrészemet betonnak éreztem. Kellett valami, ami kicsit kilazít. Így kezdtem el hastáncra járni 2009 elején. Húgom már korábban is járt, vele mentem el az első órára. Nagyon megtetszett, nem tűnt nehéznek, és nem mellesleg élveztem, hogy végre valami csajosat is csinálok. Szonja közben abbahagyta, így megörököltem a ruháját (amit egyébként tőlem kapott karácsonyra :P). Részt vettem fellépéseken. Na persze nem kell semmi komolyra gondolni, az Újpesti Ifjúsági Házban, meg az oktatónk ismerősének „kocsmájában” léptünk csak fel. Szorgosan váltogattam a tanárokat, vagy az időpont nem volt jó, vagy a helyszín, vagy egyéb okok miatt. Jelenleg ott tartok, hogy sajnos kiszorult az időbeosztásomból. Kár, hogy csak 7 napból áll egy hét és 24 órából egy nap :)

 

2009 szeptemberében mentem el az első aikido edzésre. Sikerült is a mai napig ott ragadnom. 2010 decemberben megcsináltam a 4. kyu-s vizsgát. (itt nincsenek övszínek, csak fokozatok, 6. kyu-tól indulunk visszafelé 1. kyu-ig, onnantól jönnek a dan fokozatok). Elvileg ez már a haladó szint, úgyhogy februártól elkezdek majd a haladó edzésre is járni. Különösebben komoly céljaim nincsenek az aikidoval, ez inkább csak egy kiegészítő edzés nekem. Nyújtásnak, lazításnak nagyon jó és nem utolsó sorban egy aerob edzésforma. Meg persze a társaság is sokat számít. Az edzés utáni folyadék utánpótlások a second dojo-ban… (magyarul fröccsözés egy közeli borozóban:) ) Tegnap is (illetve már ma) sikerült hajnali fél 1-re hazaérnem, majd’ lecsukódik a szemem.

 

Végül, de nem utolsó sorban: kangoo. Az épp aktuális szerelmem. 2010 nyarán kezdtem el rendszeresen járni, előtte csak hébe-hóba. Hmm…komoly függőséget tud okozni. Ugra-bugra egy órán keresztül, intenzív kalóriaégetés. És közben olyan, mintha buliban lennél, itt aztán kitombolhatsz magadból minden feszültséget. Mielőtt megkérdeznéd…nem, nem lehet vele méterekre felugrani. Nem sokkal magasabbra lehet vele ugrani, a lényege, hogy a rugózás miatt kíméli az ízületeket, mégis nagyon intenzív mozgás.

 

Mindezeket összevetve, így néz ki egy átlagos hetem:

 

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

18:00

Kondi-terem

17:20-18:20

Kangoo

18:00

Kondi-terem

17:20-18:20

Kangoo

Valamikor délután

Kondi-terem

19:30-21:00

Aikido

19:30-21:00

Aikido

 

Ha valami közbejön, hétvégén van pótlás, de igyekszem azt a pihenésre fordítani, esetleg valami „lájtosabb” mozgás jöhet, mint pl. mostanában a korizás.

Ez az időbeosztás februártól meg fog változni, mert elkezdek a haladó aikidora járni, ami kedden és csütörtökön 6-tól fél 8-ig tart. Valószínűleg az lesz, hogy aikidora csak egy nap fogok járni, de akkor 2 órára egymás után, tehát 6-tól 9-ig. A maradék 4 napra pedig elosztom a kondit és a kangoo-t, de ezt még át kell gondolnom.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://vinagi.blog.hu/api/trackback/id/tr722595883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása