Friss topikok

Kezdetek – I. rész

2011.01.14. 11:41 :: vinagi

A leggyakrabban abba a kérdésbe futok bele, hogy hogyan kezdtem el a súlyzós edzést, főleg az erőemelést. Tény, ami tény, nem ez a legnépszerűbb sport a női nem körében J

Kb. 17 éves koromig szinte alig sportoltam. Lógtam a tesiórákról, kivontam magam az iskolaversenyekből. 1-2 évig heti egyszer jártam teniszre, amit a matektanárunk (és egyben osztályfőnökünk) tartott. Ez úgy 15-20 perc mozgást jelentett hetente.

17 évesen anyukámmal elkezdtünk aerobik órákra járni. Az elején persze iszonyatos izomlázam volt, alig bírtam végigcsinálni az órákat. De 2 év elteltével úgy éreztem, hogy „kinőttem” (mármint nem azért, mert hatalmas lettem tőle, csak már nem volt elegendő a terhelés). Főiskola alatt egy barátnőm javaslatára elkezdtem járni egy női konditerembe. Az edzéstervem itt úgy nézett ki, hogy fél óra combközelítő és –távolító (alias „szellőztetés” :D ), és fél óra hasazás. 1 év elteltével meg csodálkoztam nagyokat, hogy semmit sem fejlődtem (no comment…), úgyhogy kerestem egy „normális” konditermet, ahol írtak nekem edzéstervet.  A terem annyira nem jött be, messze is volt, a közönség is elég idegesítő volt, úgyhogy nyakamba vettem a várost, elkezdtem tesztelgetni a fitness termeket, szinte minden edzésnap máshova mentem. Így találtam rá az Attila Fitness-re. Közel is volt, olcsó is, tökéletesen felszerelt…és a társaság…az csak később derült ki, hova csöppentem :D

Közben átalakítottam a kapott edzéstervemet, mert nem volt benne lábedzés, úgyhogy írtam magamnak egy 2 naposat, volt benne egy láb nap+valamelyik kisebb izomcsoport (talán váll, vagy kar), a másik nap pedig felsőtest. Egész jól ráéreztem a helyes alapozó edzésre J Ez volt tavasszal, októberben Annácska, az edzőnénink odajött hozzám, hogy nem akarok-e erőemelő versenyen indulni. Szegényt, először kinevettem, hogy „ééén? a 47 kilómmal???”. De azt mondta, hogy látja, hogy rendesen és rendes súlyokkal edzem, a súlycsoportomban jó eredményt érhetnék el…Novemberben már versenyeztem J Akkori eredményeim:

·         Guggolás: 55 kg

·         Fekvenyomás: 27,5 kg

·         Felhúzás: 65 kg.

Ez volt 2006-ban, 48 kg-os súlycsoportban. Az azóta elért legjobb eredményeim:

·         2007 - Női - Férfi Erőemelő Magyar Bajnokság: I. helyezés

·         2008 - Junior Női - Férfi Erőemelő Magyar Bajnokság: I. helyezés           

·         2009 - Női, Férfi Erőemelő Csapatbajnokság: I. helyezés

·         Junior országos csúcs 52 kg-os súlycsoportban, felhúzás: 121 kg

·         Felnőtt országos csúcs 48 kg-os súlycsoportban, guggolás: 107.5 kg

Mára a versenyzést hivatalosan abbahagytam (ha kellek a csapatnak, elindulok, de nem készülök rá), különböző okok miatt. 2011-re a tervem, hogy nem lesz tervem J Az elmúlt 4 évben sikerült teljesen kiégnem a rengeteg verseny miatt (volt erőemelő, Brutal Challenge, Pump & Run, P.E. test, virtuális testépítő bajnokság, plusz aikido övvizsgák), úgyhogy most kicsit pihentetem magam, aztán úgyis vissza fog jönni a kedvem, sokáig nem tudok cél nélkül edzeni.

U.i.: Lacinak még egyszer ezer köszi Power Kitty-ért :)

Szólj hozzá!

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://vinagi.blog.hu/api/trackback/id/tr112583028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása