Friss topikok

Csirkés lecsó

2011.08.24. 10:18 :: vinagi

Igaz, azt ígértem, most nem nagyon lesznek receptek, ezt azért még megosztom veletek. Nem azért, mert nagyon kreatív lenne, inkább csak egy ötlet. És egy példa arra, hogy így is meg lehet oldani a főzést.

Hozzávalók:

·         6 db lecsópaprika

·         3 db paradicsom

·         1 vöröshagyma

·         500 g csirkemell

·         só, paprika

Elkészítés:

 A legnagyobb különbség a klasszikus lecsóhoz képest, hogy nem használtam hozzá zsiradékot. A paprikákat és a hagymát felkarikázom, majd kevés vízben (és egy nagyon jó serpenyőben) elkezdem párolni. Közben csíkokra vágom a csirkemellet. Amikor már kezd megpuhulni a paprika, a húsit is hozzáadom, így főzöm tovább. Ha kell, öntök alá még vizet. A végén jöhet a felszeletelt paradicsom és addig főzöm az egészet, amíg a paprika teljesen megpuhul, a csirke átsül. Én sóval és paprikával ízesítettem. Ez nekem négy adag lett. Ebédre főztem hozzá barna rizst, délután már nincs szénhidrát, úgyhogy akkorra csak magában eszem a lecsót, de úgy is nagyon jó. Szénhidrát csak a zöldségből van, de az annyira minimális, hogy nem is kell számolni, zsír pedig csak a csirkéből, de a csirkemell filében szintén elhanyagolható ez a mennyiség.

Tápérték 1 adagban: 

Fehérje

27 g

Szénhidrát

4 g

Zsír

3 g

Kalória

160 kcal

Árak 4 adagra:

500 g csirke

600 Ft

fél kiló paprika

100 Ft

3 paradicsom

100 Ft

Összesen

800 Ft

Szigorú diétába is teljesen beleillik. Az olaj/zsiradék pedig egyáltalán nem hiányzik belőle. Ettem már olyan lecsót, hogy tocsogott a zsírban. Mondanom sem kell, nem nagyon vette be a gyomrom…ezt a verziót viszont bárki fogyaszthatja, el lehet készíteni tonhallal, tojással is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vinagi.blog.hu/api/trackback/id/tr743175394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása